He assistit i participat en diversos cursos, jornades i col·loquis de formació docent.
A. Acreditació en Formació Docent en Educació Superior (FDES), organitzat per l’Oficina de Qualitat Docent (OQD) de la Universitat Autònoma de Barcelona
Aquest programa inclou 7 activitats que vaig cursar entre els anys 2017 i 2018.
– Activitat 1: La docència en el nou context d’ensenyament-aprenentatge. 17 de gener de 2017
– Activitat 2: Pràctiques sobre el discurs oral. 30 i 31 de gener de 2017
– Activitat 3: Com avaluar els aprenentatges dels estudiants universitaris? 13 i 14 de juny de 2017
– Activitat 4: Experiències d’innovació docent. 13, 14 i 15 de febrer de 2017
– Activitat 5: Observació a l’aula. Febrer – juny de 2018
– Activitat 6: Planificació docent: de les Memòries dels Plans d’Estudi al programa. 29, 30 i 31 de gener de 2018
– Activitat 7: Carpeta docent. Febrer – juny de 2018
B. Del pla de “Formació permanent” per a professorat universitari, organitzat per l’Oficina de Qualitat Docent (OQD) de la Universitat Autònoma de Barcelona
– Aspectes pràctics de la Gamificació per a l’Educació Superior, 8 de febrer de 2019
– Introducció a la Gamificació per a l’Educació Superior, 7 de febrer de 2019
– Infografia 2.0.: Millora les teves comunicacions corporatives, 29, 30 i 31 de gener de 2019
– Com escriure i avaluar el comentari d’una lectura, 7 de febrer de 2018
– Creació, Gestió i Activitats de grups en aules Moodle, 5 de febrer de 2018
– La supervisió de pràctiques. Afrontar problemes i incidents, 22 i 26 de gener de 2018
– L’aula connectada! Estratègies didàctiques de treball en xarxa en l’entorn Moodle, juny de 2017
– Claus per al disseny d’una docència motivadora, 31 gener i 1 de febrer de 2017
– Millorar l’expressió escrita dels alumnes de matèries no lingüístiques, 27 de gener de 2017
C. Altres cursos, congressos i jornades de formació docent
– Webinar SERCLE. Albert Vilagrasa: “A Punt: versió digital i interactiva”. 7 de setembre de 2020. En línia.
– Jornada d’Innovació Docent 2019. 21 i 22 de maig de 2019, Universitat Autònoma de Barcelona
– I Webinar SERCLE. Albert Vilagrasa: “La didàctica orientada a l’acció: ensenyar català per tasques”. 17 de maig de 2019. En línia
– Simposi CIDUI “Com respon la universitat als reptes actuals? Models i propostes”. 16 de maig de 2019, Universitat Pompeu Fabra
– V Jornades GrOC (Gramàtica Orientada a les Competències).”L’actualització i la unificació terminològica a les classes de llengua i les PAU”. 15 – 16 de febrer de 2019, Universitat Pompeu Fabra
– III Congrés Internacional sobre l’Ensenyament de la Gramàtica. 23 – 25 de gener de 2019, Universitat Autònoma de Barcelona
– Curs d’introducció a la didàctica de la llengua com a idioma estranger. 14 – 16 de desembre de 2018, Vinaròs – Morella
– Noves perspectives per a l’ensenyament – aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica. 25 de maig de 2018, Institut d’Estudis Catalans
– III Simposi sobre l’ensenyament de llengua i literatura a la secundària i a la universitat, 26 d’abril de 2017, Institut d’Estudis Catalans
– IV Jornades GrOC (Gramàtica Orientada a les Competències). “Relacions entre gramàtica i altres disciplines. Aplicacions en l’ensenyament”. 19 i 20 de gener de 2017, Universitat de Barcelona
– III Jornades GrOC (Gramàtica Orientada a les Competències). “L’ensenyament de la gramàtica en contextos multilingües”. 4 i 5 de febrer de 2016, Universitat de Barcelona
– II Jornades GrOC (Gramàtica Orientada a les Competències). 5 i 6 de febrer de 2015, Universitat Autònoma de Barcelona